Pomorski odjel

EUROPSKI FOND ZA REGIONALNI RAZVOJ (EFRR)

1. CIRASIM - Cold Ironing ASessment Implementaion Model
Program: INTERREG IPA Adrion
Uloga na projektu: Nositelj
Partneri: Central Adriatic Ports Authority (ITA), Business association for sport, recreation, rehabilitation and business Eco Zone Ada Huja (RS), Port of Ploče Authority (HR), Albanian Institute of Transport (AL), VOLOS PORT AUTHORITY S.A (EL), University ‘St. Kliment Ohridski’ (MK), University Ss.Cyril an Methodius - Faculty of Mechanical Engineering, Skopje (MK)
Voditelj na ustanovi: Dino Županović
Članovi tima s Pomorskog odjela: Dino Županović, Jelena Čulin, Leonardo Marušić, Ana Gundić, Astrid Zekić, Ivan Toman
Više informacija možete pronaći ovdje...

2. DIH InnovaMare - Cross-border digital innovation Hub for innovative marine technology
Program: INTERREG Italija - Hrvatska 2021. - 2027.
Uloga na projektu: Partner
Nositelj projekta: Hrvatska gospodarska komora
Partneri: Regionalna agencija za tehnologiju i inovaciju u Italiji, Wireless and More, Institut Ruđer Bošković, Nacionalno vijeće za istraživanje u Italiji, Šibensko-kninska županija, Regionalni savez Gospodarske komore u Venetu
Voditelj na ustanovi: Ana Gundić
Članovi tima s Pomorskog odjela: Dino Županović, Astrid Zekić, Mate Barić i Luka Grbić
Više informacija možete pronaći ovdje...

3. MareSkill - Smart and innovative blue skills for competitive blue economy
Program: INTERREG Italija - Hrvatska 2021. - 2027.
Uloga na projektu: Partner
Nositelj projekta: Veleučilište u Šibeniku
Partneri: Sveučilište u Rijeci, Hrvatska gospodarska komora, Fenice Foundation NGO (ITA), Regional Agency for Technology and Innovation - ARTI (ITA), National Institute of Oceanography and Applied Geophysics - OGS (ITA), University of Trieste (ITA)
Voditelj na ustanovi: Ana Gundić
Članovi tima s Pomorskog odjela: Marko Valčić, Dino Županović, Astrid Zekić, i Ivan Toman
Više informacija možete pronaći ovdje...

ERASMUS

1. MICROMET - Micro-qualifications in seafarers` education and training
Program: Erasmus+ KA220-HED – Cooperation partnerships in higher education
Uloga na projektu: Nositelj
Partneri: University of Split (Hrvatska)Universitat Politecnica de Catalunya (Španjolska), Mediterranean Maritime Research and Training Centre Coop. Soc. Ltd. (Malta)Uniwersytet Morski w Gdyni (Poljska)Tankerska plovidba d.d. (pridruženi partner)
Voditelj: Ana Gundić
Članovi projektnog tima s Pomorskog odjela: Dino Županović, Astrid Zekić, Marko Valčić, Leonardo Marušić
Više informacija možete pronaći ovdje...

INSTITUCIONALNI PROJEKTI

1. Stjecanje STCW kompetencija u studijskim programima nautičkog smjera primjenom e-učenja i učenja na daljinu

Voditelj projekta: Doc. dr. sc. Ana Gundić, Pomorski odjel, Sveučilište u Zadru

Vrijeme održavanja projekta: 1.10.2023. - 1.10.2025.

Projekt odobrilo: Sveučilište u Zadru

Suradnici:
Prof. dr. sc. Dino Županović,
Doc. dr. sc. Srđan Vujičić, Pomorski odjel, Sveučilište u Dubrovniku
Nina Kostović, mag.ing.naut., asistentica, Pomorski odjel, Sveučilište u Zadru
Lovre Marfat,  student, Pomorski odjel, Sveučilište u Zadru
Antonio Ćurković, student, Pomorski odjel, Sveučilište u Zadru

Sažetak projekta:
Istraživanja koja će se provoditi u okviru projekta bit će usmjerena na promicanje uključivog i funkcionalnog učenja na daljinu i e-učenja, u skladu s Akcijskim planom za digitalno obrazovanje (2021.-2027.), poštujući osnovna obilježja i specifičnosti obrazovanja pomoraca, standarde Konvencije STCW i Pravilnika o zvanjima i svjedodžbama o osposobljenosti pomoraca. Rezultati istraživanja iskoristit će se za mapiranje STCW kompetencija u studijskim programima nautičkog smjera koje se mogu stjecati: učenjem na daljinu, e učenjem i kontaktnom nastavom. S obzirom da će se istraživanja temeljiti na međunarodnim standardima Konvencije STCW, zaključci, smjernice i preporuke proizašle iz projekta moći će se primijeniti u bilo kojem studijskom programu nautičkog smjera, u Europi i svijetu.


2. Određivanje utjecaja pomorskog i cestovnog prometa na kvalitetu zraka u putničkim lukama na području grada Zadra

Voditelj projekta: Prof. dr. sc. Dino Županović, Pomorski odjel, Sveučilište u Zadru

Vrijeme održavanja projekta: 1.10.2023. - 1.10.2025.

Projekt odobrilo: Sveučilište u Zadru

Suradnici:
Doc. dr. sc. Ana Gundić, Pomorski odjel, Sveučilište u Zadru
Doc. dr. sc. Ante Panjkota, Pomorski odjel, Sveučilište u Zadru
Prof. dr. sc. Jelena Čulin, Pomorski odjel, Sveučilite u Zadru
Doc. dr. sc. Srđan Vujičić, Pomorski odjel, Sveučilište u Dubrovniku
Lovre Marfat,  student, Pomorski odjel, Sveučilište u Zadru
Antonio Ćurković, student, Pomorski odjel, Sveučilište u Zadru

Sažetak projekta:
Primarni znanstveni doprinos empirijskih istraživanja u okviru projekta ZAraMeDA biti će analiza i sinteza potrebnih za opisivanje postojećeg stanja kvalitete zraka na području putničkih i trajektne luke na području grada Zadra, a koje do sada nije nikada bilo provedeno. Navedeni rezultati zaključci, zasigurno će predstavljati i kvalitetnu osnovu za buduće praćenje kvalitete zraka, te utvrđivanja utjecaja na okoliš u putničkim lukama na području grada Zadra. S obzirom da do sada ovakva vrsta mjerenja nije provođena niti zabilježena, kako na samom području grada Zadra, tako niti na području Zadarske županije, ali i na području cijele Republike Hrvatske, provođenje ovakvog istraživanja može uvelike biti od koristi za daljnja istraživanja u svim putničkim lukama na području Republike Hrvatske, dajući detaljniji uvid u kvalitetu zraka i njen utjecaj na okoliš. Samim poimanjem, odnosno analizom prikupljenih podataka moguće je i definiranje daljnjih mjera kako s ciljem smanjivanja svih mogućih negativnih učinaka, a sukladno definiranim direktivama EU, ali i strategijama na razini Republike Hrvatske.


3. Robusna optimizacija i strojno učenje za podršku odlučivanju i upravljanju u pomorskim sustavima i procesima

Voditelj projekta: izv. prof. dr. sc. Marko Valčić, Sveučilište u Zadru, Pomorski odjel

Vrijeme održavanja projekta: 1.10.2023. - 30.09.2025.

Projekt odobrilo: Sveučilište u Zadru

Suradnici:
prof. dr. sc. Jasna Prpić-Oršić, Sveučilište u Rijeci, Tehnički fakultet
izv. prof. dr. sc. Mate Barić, Sveučilište u Zadru, Pomorski odjel
izv. prof. dr. sc. Josip Orović, Sveučilište u Zadru, Pomorski odjel
Zoran Pavin, mag. ing., Sveučilište u Zadru, Pomorski odjel
Marijana Balas, mag. ing., Sveučilište u Rijeci, Tehnički fakultet
Marko Novaselić, mag. ing., Jadrolinija d.d., Rijeka
Ivan Viduka, student, Sveučilište u Zadru, Pomorski odjel
Marin Jurlina, student, Sveučilište u Zadru, Pomorski odjel

Sažetak projekta:
Područje istraživanja ovog projektnog prijedloga može se podijeliti na dva manja radna paketa. U okviru prvog paketa fokus istraživanja je na unaprjeđenju postojećih sustava za optimalno rutiranje brodova uzimajući u obzir najznačajnije neizvjesnosti koje se prvenstveno odnose na nesigurnost vremenskih prognoza. U okviru drugog paketa, fokus je na optimalnoj konfiguraciji i alokaciji linijskog prometa uzimajući u obzir minimiziranje troškova povezivanja kopna i otoka uz maksimizaciju kapaciteta linija unutar prethodno određenih prihvatljivih okvira.

Ciljevi projektnog prijedloga vezani uz prvi radni paket odnose se na komparativnu analizu algoritama i metoda za optimalno rutiranje brodova sa svrhom da se utvrde njihove prednosti i nedostaci s obzirom na prirodu različitih funkcija ciljeva i ograničenja te da se definiraju kriteriji za odabir najpovoljnijeg algoritma za robusno optimalno rutiranje brodova. Da bi se mogao izraditi i ispitati model optimalnog rutiranja u stvarnom okruženju na primjeru referentnog broda uz stohastičku prirodu varijabli bit će nužno modelirati nesigurnost vremenskih prognoza za potrebe optimizacijskih zadaća rutiranja broda kao i izraditi odgovarajuće modele strojnog učenja međuovisnosti ulaznih i izlaznih varijabli optimizacijskih zadaća. U okviru drugog radnog paketa, ciljevi su vezani uz komparativnu analizu algoritama i metoda za optimalno upravljanje troškovima brodarskih kompanija u okviru obalnog linijskog pomorskog prometa, no da bi se izradio i ispitao model optimizacije troškova brodarskih kompanija u stvarnom okruženju na primjeru referentne flote i raspoloživih pristaništa uz stohastičku prirodu varijabli bit će potrebno prethodno definirati kriterije za izradu robusnog optimizacijskog modela s funkcijom cilja racionalizacije troškova brodarskih kompanija unutar regulatorno prihvatljivih graničnih vrijednosti. Planirani rezultati izravno proizlaze iz realizacije prethodno navedenih ciljeva. Optimizacijski pristupi i metode u oba paketa su stohastičke prirode, a sama robusnost se u oba slučaja očituje u odabiru najpovoljnijeg rješenja čak i u krajnje nepovoljnim uvjetima. Za rutiranje brodova bit će korišteni odabrani algoritmi teorije grafova i optimizacijski algoritmi inspirirani prirodom, dok će se za racionalizaciju troškova poslovanja u okviru obalnog linijskog pomorskog prometa prvenstveno koristiti metode determinističkog i stohastičkog mješovitog cjelobrojnog linearnog i nelinearnog programiranja.

Potrebe za korištenjem rezultata u okviru prvog paketa izravno proizlaze iz činjenice da postojeća programska rješenja još uvijek nedovoljno kvalitetno tretiraju nesigurnosti vremenskih prognoza, pa se u slučaju njihove primjene mogu očekivati poboljšanja u kontekstu veće pouzdanosti algoritamskih struktura za optimalno rutiranje brodova uz posljedično smanjenje rizika koji je s tim povezan. Grupe potencijalnih korisnika su prvenstveno brodarske kompanije, ali i IT kompanije koje rade na razvoju ovakvih programskih rješenja. Slični zaključci se mogu prenijeti i na drugi radni paket, s tim da su tu, osim brodarskih kompanija, dodatno grupe potencijalnih korisnika i luke s odgovarajućim pristaništima, kao i njima nadređene institucije koje prate operativnost poslovanja i troškove u obalnom linijskom pomorskom prometu, a sve s ciljem daljnje racionalizacije troškova i povećanja kvalitete usluga.  
 
Ključne riječi: pomorski procesi, rutiranje broda, obalni linijski pomorski promet, robusna optimizacija, strojno učenje